سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلاس وبلاگ نویسی در حوزه الزهراء یزد

یکشنبه 85 اسفند 13 ساعت 10:51 صبح

دیروز برای برگزای اولین جلسه از دوره آموزشی وبلاگ نویسی در مدرسه الزهراء یزد راهی این حوزه شدم .

البته چون کلاس در محل دیگری برگزار می شد چند دقیقه ای بیشتر در خود حوزه الزهرا نبودم . بر خلاف ساختمان های نسبتا قدیمی اون منطقه ، این مدرسه از ساختمان نوسازی برخوردار بود . ضمنا اون طور که شنیدم مدرسه الزهرا (س) حدود 170 نفر طلبه داره .

بیست و دو تن از خواهران طلبه برای کلاس های وبلاگ نویسی ثبت نام کرده بودن . به همین علت کلاس ها را به دو گروه تقسیم بندی کرده بودند . یک گروه دو تا چهار و یک گروه هم چهار تا شش بعد از ظهر .

در اولین جلسه ترجیح دادم که اصلا در مورد مسائل فنی وبلاگ صحبت نکنم و بیشتر در زمینه معرفی وبلاگ ،تاریخچه وبلاگ ، آمارهای وبلاگی ، تاثیر وبلاگ در اجتماع و سیاست ، خصوصیات وبلاگ ، تفاوت وبلاگ و وب سایت ، زبان وبلاگ نویسی و مسائل دیگه صحبت کردم .

چند نمونه از وبلاگ ها هم مثل مدیر ، کشکول ، سلام آقا ، شب نوشت ، کلرجی من و ... رو به عنوان مثال معرفی کردم و مقداری از پست های این وبلاگ ها رو برای آشنا شدن با فضای وبلاگ و نحوه نوشتن عامیانه و رها شدن از رسمی نویسی معرفی کردم .

چند نکته به نظرم جالب میومد در مورد این کلاس که جا داره بهش اشاره کنم :

1- کلاس با نظم و ترتیب خاصی برگزار شد و در برگزاری کلاس اصلا مشکل خاصی وجود نداشت . همچنین در کل دو گروه فقط یکی دو نفر غیبت داشتند .

2- علاوه بر خواهران طلبه ، چند تن از مسئولان حوزه از جمله مدیر حوزه ، مسئول آموزش و مسئول دبیرخانه هم در کلاس ها حضور داشتند که نشان از اهمیت دادن به این دوره بود .

3- این نکته رو من همین جوری حس کردم و دلیل خاصی ندارم اما انگار صمیمیت خاصی بین طلاب و مدیر حوزه وجود داشت . بیشتر حالت رفاقت بود تا رئیس و مرئوس بودن .

4- با توجه به تجربیات مختلفی که در جاهای مختلف داشتم انصافاً این کلاس از کیفیت خیلی خوبی برخوردار بود . طلاب با استعداد و علاقمندی که حدس می زنم حداقل هشتاد درصد از اونا از وبلاگ نویسان خوب و فعالی بشن .

5-  با توجه به آموزش های فنی و محتوایی خوبی که در این کلاس ها به طلاب داده می شه و با اخرین تغییرات جدید وبلاگ نویسی و نحوه نوشتن به طور خاص آشنا می شن ، این پیشنهاد رو دادم که مدیران محتوایی و همکاران دفتر توسعه وبلاگ دینی در شهرستان ها از بین همین وبلاگ نویسان انتخاب بشوند .

راستی خبر برگزاری کلاس را از اینجا هم می تونید بخونید!


نوشته شده توسط : دفتر توسعه وبلاگ دینی

نظرات دیگران [ نظر]