سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشست هم اندیشی وبلاگ نویسان دینی حاشیه هائی هم داشت :

 *امتحانات مقدماتی حوزه علمیه آغاز شده و دو روز دیگر امتحانات سطوح عالی نیز آغاز می شود . علاوه بر آن راس ساعت 7 عصر افتتاحیه بازیهای جام حهانی بود، با این وجود حضور نزدیک به یکصد نفر از طلاب در نشست هم اندیشی وبلاگ نویسان دینی جای بسی امیدواری دارد .

 * عمده اطلاع رسانی این نشست از طریق پیامهای اینترنتی و چند برگ اطلاعیه ساده در مقابل مدارس علمیه بود، البته دعوت نامه های زیادی برای مسئولان فرستاده شد، اما تعداد افرادی که با دعوت نامه آمدند، بسیار کم بود. 

 *سنت حسنه تبادل آدرس وبلاگ و ایمیل نیز از جمله حواشی این نشست بود. 

*تعداد زیادی از وبلاگ نویسان برای اظهارنظر در تریبون آزاد ثبت نام کرده بودند که متاسفانه اتمام برنامه در وقت مقرر امکان حضور این عده را فراهم نکرد . حجت الاسلام کریمی ، مسئول تبلیغ اینترنتی معاونتن تبلیغ ، حجت الاسلام موسوی از بلاگرهای حرفه ای مدرسه معصومیه از جمله افرادی بودند که در بخش تریبون آزاد نظر خود را درباره این برنامه اعلام کردند.

 *صحبتهای خلاصه و کلیدی حجت الاسلام و المسلمین جواد محدثی مورد استقبال عموم قرار گرفت.

 *دوستانی از دانشگاه امام صادق نیز مهمان نشست جمعه بودند . گویا آنها هم تشکلی برای وبلاگ نویسان دانشگاه امام صادق ایجاد کرده اند .

 *کلوچه 50 تومانی و ساندیس 100 تومانی پذیرائی این مهمانی باشکوه بود . البه آب خنک نیز به مقدار کافی موجود بود !

 *جزوه « وبلاگ نویسی چرا و چگونه » که توسط اعضای دفتر توسعه وبلاگ دینی تنظیم شده و شماره آخر مجله ره آورد نور هدایی اهدایی به شرکت کنندگان بود .

 *حضور مدیر سرویس پرشین بلاگ باعث شد تجمع نیم ساعته طلاب و صحبتهای صریح آنها با دکتر بوترابی با خاموش کردن چراغهای سالن به اتمام برسد .

 *عصر جمعه و زمان استراحت مسئولان . اگر این برنامه در غیر روز تعطیل و در زمان حضور مسئولان در ادارات تشکیل می شد ! قطعا تعداد زیادی از مدیران و دلسوزان فرهنگی در این نشست حضور پیدا می کردند.

 *آنهائی که به نشست آمده بودند جایشان خالی بود تا چه برسد به آنهایی که نیامده بودند.

 *حضور خواهران وبلاگ نویس، بیش از حد انتظار بود، قابل توجه مسئولان :خانمها را جدی تر بگیرید!

 

*حاشیه های نشست از دید یک مهمان

*روایت مدیر سرویس پرشین بلاگ  از نشست دفتر توسعه وبلاگ دینی

 

  گزارش تصویری نشست هم اندیشی وبلاگ نویسان دینی

 


نوشته شده توسط : دفتر توسعه وبلاگ دینی

نظرات دیگران [ نظر]


 

  

گزارش تصویری نخستین نشست هم اندیشی وبلاگ نویسان دینی

 

 

گزارش کامل نخستین نشست هم اندیشی وبلاگ نویسان دینی :

 

به گزارش واحد ارتباطات دفتر توسعه وبلاگ دینی ، نخستین نشست هم اندیشی وبلاگ نویسان دینی عصر جمعه در محل سالن همایشهای دفتر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حوره علمیه قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام جواد محدثی در نشست هم اندیشی وبلاگ نوسان دینی :

قلم، ابزار ما در مبارزه فرهنگی است

 

در این نشست حجت الاسلام جواد محدثی از نویسندگان و اساتید حوزه علمیه قم از قلم به عنوان سلاح مبارزه نام برد و گفت: ما در حال جنگ و نبردیم و یکی از سلاح‌های ما در این مبارزه قلم است و همانگونه که ما هر روز سلاح‌های خود را پیشرفته‌تر و مجهزتر می‌کنیم باید قلم خود را هم کارآتر و شیواتر کنیم.


وی قلم را پشتوانه همه فعالیت‌های فرهنگی هنری دانست و ادامه داد: پشتوانه تمام ابزارهای جدید، قلم است و برای حضور موفق در این عرصه‌ها و به خصوص عرصه وبلاگ و اینترنت باید کاربرد موثر قلم را بدانیم و به کار بندیم.


نویسنده وبلاگ نجوای قلم در ادامه به بیان نکاتی در باب شیوانویسی در وبلاگ پرداخت و گفت: ایجاز و اختصار در نوشته‌ها و پرهیز از زیاده‌گویی  و در کنار آن نوشتن به زبان مخاطب و به خصوص نسل جوان از مهمترین نکات در نوشتن وبلاگ موفق است.


وی اضافه کرد: پرهیز از مغلق نویسی و نوآوری و تنوع و به وجود آوردن جاذبه‌های مختلف در نوشته‌ها و توجه به خوب‌نگاری در مقابل پرنگاری باعث می‌شود مخاطب وبلاگ شما بیشتر شود.

 

مدیر دفتر توسعه وبلاگ دینی :

وبلاگ یکی از نقاط مهم تلاقی هنر وفن آوری است

 

در ادامه این نشست مهندس فخری مسوول دفتر توسعه وبلاگ دینی، وبلاگ را یکی از نقاط مهم تلاقی هنر وفن آوری دانست و گفت: اصولاً در دوره ای به سر می بردیم که سطح اطلاعات، شعور و معرفت عمومی فوق العاده بالاست و حرکت های فکری و اجتماعی، به گونه ای پیش می رودکه روشهای سنتی برای توسعه فکری و فرهنگی جامعه، به سرعت کارکرد خود را ازدست می دهند. اگر بخواهیم در این عرصه حرکت موثری داشته باشیم، قطعاً ، هنر و فن آوری، ارکان جدائی ناپذیر علم و آگاهی برای توسعه خواهد بود.


وی با اشاره به اهداف دفتر توسعه وبلاگ دینی ادامه داد: از اهداف تاسیس این دفتر می توان به برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگ سازی در جهت استفاده از رسانه وبلاگ در جریان توسعه فرهنگی و پشتیبانی های علمی وفنی از فعالان این عرصه است. ایجاد ارتباطات مفید و سازنده بین فعالان و تبادل افکار و روشها، یکی دیگر از اهداف این دفتر است که در قالب برگزاری نشست های ماهانه تعقیب خواهد شد واین نشست اولین آنهاست.

تلاش های جوانان با اراده و سخت کوش در حوزه علمیه قم، در طول زمان باعث شد، تعداد بسیاری از طلاب داخلی و خارجی با محیط وبلاگ و کارکرد آن آشنا شوند و گامهای بلندی درراستای تولید محتوای مثبت برداشته شد. پس از برگزاری دوره های مختلف آموزشی، و فعالیتهای مختلف حلقه های اینترنتی در نقاط مختلف کشور، احساس شد که وجود تشکیلاتی منسجم و متمرکز، می تواند بر عمق و وسعت اینگونه حرکات بیفزاید و پس از تشکیل جلسات و مشورتهای گوناگون، دفتر توسعه وبلاگ دینی شکل گرفت. از بدحادثه، با وجود عزیزانی که سابقه و خدمات زیادی در این عرصه داشتند، شاید از جهت آشنائی با مسائل فنی مربوطه، قرعه مسئولیت به نام این کمترین افتاد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

با نگاه عقلانی خود وبلاگهای دینی را توسعه دهیم

 

حجت‌الاسلام دیبا معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مهمترین خصوصیت وبلاگ را مخفی بودن شخصیت نویسنده آن و آزادی بیان هرگونه مطلبی بیان کرد و اضافه کرد: این دو خصوصیت باعث شده که هم بدترین شکل از اهانت و تمسخر در وبلاگ وجود داشته باشد و در مقابل بالاترین مفاهیم دینی با زیباترین قالب‌ها از وبلاگ آغاز شود.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی ، انتشار اطلاعات رو به گسترش است و ما نمی‌توانیم جلوی کار رسانه‌هایی مانند ماهواره و اینترنت را بگیریم.

حجت الاسلام دیبا یکی از دلایل عدم توسعه وبلاگ نویسی دینی در کشور را شناسایی وبلاگ نویسان ذکر کرد وگفت: وقتی شخصیت نویسنده برای مخاطبان مشخص شود گروهی با استفاده از ابزارهای گوناگون مطالب وی را خنثی خواهند کرد.

وی از روحانیون و علمای دینی خواست که برای دفاع از دین و ارزشهای اسلام با نگاه عقلانی خود وبلاگهای دینی را توسعه دهند.

.مدیر سرویس پرشین بلاگ :

در آستانه یک رنسانس ارتباطی هستیم

 

در این جلسه دکتر مهدی بوترابی مدیر مجموعه پرشین بلاگ در زمینه برنامه‏ها و آمادگی خود برای همکاری با وبلاگ‏های دینی بیان کرد.

بوترابی با اشاره به وضعیت موجود در دنیای ارتباطات، جهان را در آستانه یک رنسانس ارتباطی دانست و گفت: قبلا ما روز جهانی ارتباطات را داشتیم اما الان می‏گوییم روز جامعه اطلاعاتی و این نشان از تغییر ماهوی جهان ما به جهان ارتباطات دارد.

وی از وبلاگ نویسان دینی خواست در محافل و مجامعه مختلف وبلاگی حضوری فعال داشته باشند .

بوترابی همچنین به وبلاگ‏های موجود اشاره کرد و گفت:‏هم اینک در پرشین بلاگ بیش از 650 هزار وبلاگ وجود دارد که بیش از 100 هزار از این تعداد فعال هستند و به صورت کلی در ایران بیش از 150 هزار وبلاگ نویس فعال داریم.

وی همچنین برخی از جدیدترین تغییرات صورت گرفته در پرشین بلاگ و قالب جدید آن و امکان  ارسال پست و نوشته بر روی وبلاگ از طریق سرویس پیام کوتاه تلفن همراه(SMS) را معرفی کرد .

در پایان این نشست تعدادی اطلاب وبلاگ نویس در قالب تریبون آزاد به نقد روشهای مختلف فعالیت طلاب در عرصه وبلاگ نویسی پرداختند.


نوشته شده توسط : دفتر توسعه وبلاگ دینی

نظرات دیگران [ نظر]


   1   2   3      >