سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلاس وبلاگ نویسی در حوزه الزهراء یزد

یکشنبه 85 اسفند 13 ساعت 10:51 صبح

دیروز برای برگزای اولین جلسه از دوره آموزشی وبلاگ نویسی در مدرسه الزهراء یزد راهی این حوزه شدم .

البته چون کلاس در محل دیگری برگزار می شد چند دقیقه ای بیشتر در خود حوزه الزهرا نبودم . بر خلاف ساختمان های نسبتا قدیمی اون منطقه ، این مدرسه از ساختمان نوسازی برخوردار بود . ضمنا اون طور که شنیدم مدرسه الزهرا (س) حدود 170 نفر طلبه داره .

بیست و دو تن از خواهران طلبه برای کلاس های وبلاگ نویسی ثبت نام کرده بودن . به همین علت کلاس ها را به دو گروه تقسیم بندی کرده بودند . یک گروه دو تا چهار و یک گروه هم چهار تا شش بعد از ظهر .

در اولین جلسه ترجیح دادم که اصلا در مورد مسائل فنی وبلاگ صحبت نکنم و بیشتر در زمینه معرفی وبلاگ ،تاریخچه وبلاگ ، آمارهای وبلاگی ، تاثیر وبلاگ در اجتماع و سیاست ، خصوصیات وبلاگ ، تفاوت وبلاگ و وب سایت ، زبان وبلاگ نویسی و مسائل دیگه صحبت کردم .

چند نمونه از وبلاگ ها هم مثل مدیر ، کشکول ، سلام آقا ، شب نوشت ، کلرجی من و ... رو به عنوان مثال معرفی کردم و مقداری از پست های این وبلاگ ها رو برای آشنا شدن با فضای وبلاگ و نحوه نوشتن عامیانه و رها شدن از رسمی نویسی معرفی کردم .

چند نکته به نظرم جالب میومد در مورد این کلاس که جا داره بهش اشاره کنم :

1- کلاس با نظم و ترتیب خاصی برگزار شد و در برگزاری کلاس اصلا مشکل خاصی وجود نداشت . همچنین در کل دو گروه فقط یکی دو نفر غیبت داشتند .

2- علاوه بر خواهران طلبه ، چند تن از مسئولان حوزه از جمله مدیر حوزه ، مسئول آموزش و مسئول دبیرخانه هم در کلاس ها حضور داشتند که نشان از اهمیت دادن به این دوره بود .

3- این نکته رو من همین جوری حس کردم و دلیل خاصی ندارم اما انگار صمیمیت خاصی بین طلاب و مدیر حوزه وجود داشت . بیشتر حالت رفاقت بود تا رئیس و مرئوس بودن .

4- با توجه به تجربیات مختلفی که در جاهای مختلف داشتم انصافاً این کلاس از کیفیت خیلی خوبی برخوردار بود . طلاب با استعداد و علاقمندی که حدس می زنم حداقل هشتاد درصد از اونا از وبلاگ نویسان خوب و فعالی بشن .

5-  با توجه به آموزش های فنی و محتوایی خوبی که در این کلاس ها به طلاب داده می شه و با اخرین تغییرات جدید وبلاگ نویسی و نحوه نوشتن به طور خاص آشنا می شن ، این پیشنهاد رو دادم که مدیران محتوایی و همکاران دفتر توسعه وبلاگ دینی در شهرستان ها از بین همین وبلاگ نویسان انتخاب بشوند .

راستی خبر برگزاری کلاس را از اینجا هم می تونید بخونید!


نوشته شده توسط : دفتر توسعه وبلاگ دینی

نظرات دیگران [ نظر]


دوره های آموزشی خواهران

دوشنبه 85 مهر 17 ساعت 3:37 عصر

گر چه بعضی اوقات درج اخبار فعالیت های دفتر دراین جا با تاخیر انجام می شود،

اما به خاطر ثبت و اطلاع پیدا کردن دوستان ،‌ذکر  آن ها ضروری است.

چندی قبل تصمیم گرفتیم کلاس های ویِژه خواهران را  علیرغم مشکلات و کاستی هایی که وجود داشت بر گزار کنیم.

به لطف خدا  این کار انجام شد و بیش از 60 نفر از علاقه مندان به این دوره دعوت شدند

  که 45 نفر از آن ها این دوره آموزشی را طی نمودند.

این برنامه از جهت تعداد شرکت کنندگان، فراهم بودن امکان کار عملی و از همه مهمتر، حضور تعدادی از خواهران وبلاگ نویس  به عنوان کمک در امر

آموزش، دارای ویژگیهای خاصی بود.

در این جا ضمن دعوت از دوستانی که در برنامه های مشابه آمادگی همکاری و همراهی را دارند، ‌از عزیزانی که قدم اول را در این مشارکت برداشتند،‌تقدیر میکنیم.

خانم ها:‌ گلدختر،  طیبه بهشتی،  نورا صالح و نرگس آل احمد که اولین اعضای بخش خواهران دفتر نیز هستند و به فضل الهی دوستان دیگری به این جمع خواهند پیوست.

 


نوشته شده توسط : دفتر توسعه وبلاگ دینی

نظرات دیگران [ نظر]


   1   2      >